Het is weer voorbij die mooie zomer

10 september 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

Het is weer voorbij die mooie zomer...

Na een lange reis van 30 uur kwamen we in de stromende regen op Schiphol aan. Onze bagage was er snel maar helaas werden we er door de douane uitgepikt voor een uitgebreide controle. We hadden van onze Oostenrijkse vrienden een koffer meegekregen en ondanks dat we beiden overtuigd waren van het nummer op het cijferslot kregen we het niet open. De vriendelijke douanier wilde de koffer niet openbreken. Het alternatief was de scan bekijken en bij alles wat erin zat uitleg geven. Het grote zwaard uit India mocht, de kleine speerpunten uit Kenia eigenlijk niet. De man geloofde ons dat het echt alleen een souvenir was en gaf ons uitgebreid uitleg over de wetten. We hadden ook wat teveel shag bij ons waarover we een flink bedrag belastinggeld moesten betalen. Uiteindelijk stonden we pas anderhalf uur nadat we geland waren buiten.

Ondanks dat de start niet helemaal soepel verliep waren we blij dat we er waren en genoten we de eerste avond van een gezellig weerzien met zijn familie. Na een goede nachtrust vertrokken we richting Maas en Waal om ook bij haar familie dikke knuffels te ontvangen. De eerste dagen stonden in het teken van haar moeders 85ste verjaardag. Op de werkelijke verjaardag een intiem familiefeestje en een paar dagen later een erg geslaagd feest in een leuk zaaltje.

De zon was weer gaan schijnen en terwijl de mensen om ons heen klaagden over de hitte waren wij blij dat we het niet zo koud hadden. We vielen met ons neus in de boter, het ene feestje volgde het andere. Onze tweeling neven werden 16, een goede vriend werd 50 en gaf een knalfeest, met een jarige vriendin bezochten we een festival, er was een tuinfeest bij vrienden, beschuit met muisjes eten vanwege een nieuw geboren meisje, een vervroegd verjaardagdineetje en haar petekind werd ook 16 jaar!

En naast deze geplande feestjes waren er ook veel spontane feestjes toen we in een geleende caravan op een boerderijcamping stonden. Geheel onverwachts bezochten we ook nog de Ewijkse kermis. Het dorp waar zij opgegroeid is en daardoor veel oude bekenden tegenkwam. En hij ging uiteraard weer een gokje wagen in het Holland casino. Er is geen nieuw reisgeld bijgekomen maar wel weer een hele leuke avond.

De vele gezellige bezoekjes om lekker bij te kletsen maakten ons verblijf in Nederland compleet.

Soms was het even wennen en aanpassen in een dagelijks leven wat niet meer het onze is. We konden er niet onderuit om geheel tegen onze gewoonte in een soort van agenda te maken en dat kostte ons nogal wat moeite. De tijd vloog voorbij en aangezien alles in Nederland gepland gaat zagen we sommigen mensen niet en anderen veel te weinig naar onze zin.

Samen met familie en vrienden beleefden we veel onvergetelijke momenten. We beseffen hoe bijzonder het eigenlijk is dat we na 4 en half jaar weg te zijn uit Nederland nog steeds zo'n grote kring lieve mensen om ons heen hebben. Dank je wel daarvoor!!!

De twee dagen durende terugweg verliep soepel. In Abu Dhabi brachten we de 20 uur durende tussenstop door op het strand. Met een temperatuur van ongeveer 40 graden leek ons dat de beste plek om de tijd door te brengen. Omdat dit een Islamitisch land is had zij haar bikini niet in de handbagage gedaan. We kwamen echter op een toeristenstrand terecht waar badkleding verplicht was als je de zee in wilt. Met kleding aan zwemmen is tegen de regels. Op het strand raakten we aan de praat met een Keniaanse beveiligingsman die de regels in de gaten moest houden. Wanneer er iemand in zijn ondergoed of met een string-bikini rondliep werden deze mensen direct teruggefloten. Op het luxe vliegveld konden we nog een douche nemen voordat we verder vlogen naar Maleisië.

Uitgeput kwamen we aan bij Wobbel waar we enthousiast begroet werden door de garage eigenaar. Tijdens onze afwezigheid is Wobbel weer helemaal op gepimpt zodat we weer veilig kunnen reizen. Het was een mooie zomer in Nederland en het is ook goed om hier ook weer in een zomergevoel verder te gaan..............

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en marg:
    10 september 2013
    jullie genieten duidelijk weer van jullie toernee na al die hollandse aandacht. trouwens nog bedankt voor de kaart die jullie gestuurd hebben ivm de ziekte van marg. heel attent!
    groetjes,
    jan en marg
  2. Petra:
    13 september 2013
    En ook de groetjes van Klaartje die dol blijft op koe-kjes!