Goa

19 december 2011 - Mapusa, India

We zijn nu een paar weken in Goa bij Peter. Uiteindelijk hebben we besloten om een nieuwe motor in Wobbel te laten zetten zodat we zeker weten dat we weer een poos vooruit kunnen. Ons huisje waren we dus even kwijt. Maar bij Peter in huis voelde we ons ook al snel thuis. Eerst nog samen met Luca en Sameena en later met de Indische Preeti en een erg leuk Bulgaarse stel. Er hangt een gezellige sfeer en alle huishouselijke taakjes gaan als vanzelf.  Het is alsof we even in een commune leven.

Zij kreeg weer last van haar kies en ging naar een door Peter aangeraade tandarts om een afspraak te maken. Tot haar grote verassing (en schrik) werd ze gelijk in de behandelstoel gelegd. Voor een simkaartje moet je in India een pak papieren invullen en pasfoto’s afgeven, voor een tandarts bezoek is het noemen van je voornaam voldoende. De tandarts deelde mee dat de kies eruit moest en vroeg of ze er klaar voor was. Op deze manier had ze gelukkig geen tijd om er lang over na te denken. Na een half uurtje wrikken was ze van het laatste restje kies verlost. Daarna was ze nog wel een paar dagen een beetje zielig met een dikke wang maar ook dat ging weer over. Ondertussen scheurde we met de gehuurde scooter door de omgeving. Snuffelde op markten en verkende de verschillende strandjes. Het is hier in Goa echt massa toerisme en we kijken onze ogen uit. Op een avond ontmoeten we 2 jonge Russen en raken in een leuk gesprek met hen. De 3 dagen erna komen we ze overal weer tegen en brengen veel tijd met ze door. Het barst hier van de jonge Russen en we zijn een tikkeltje verbaasd dat deze twintigers blijkbaar liever hun tijd doorbrengen met twee oude Nederlanders. Op de wekelijkse vlooienmarkt komen we ook allerlei bijzondere mensen tegen. Veel Europiaanse “oude hippies’ staan hier op de markt met zelfgemaakte koopwaar. Zo ontmoeten we Corry en Steven die een half jaar hier op de markt staan en de andere helft in Nederland. Zij koopt er een aparte teenring en dat resulteerd uiteindelijk in een uitnodiging voor een gezellig etentje.                                                                                                                                   Met Preeti en Peter gaan we naar een paar feestjes maar de meeste avonden kletsen we thuis en spelen backgammon. Preetie verteld ons veel over de Indische cultuur en maakt heerlijke Indische maaltijden.

In het nabij gelegen stadje Mapusa is er elke dag markt. En net zoals in Afrika wordt er hier over veel koopwaar onderhandeld. De Indiers zijn echte handelaren. De combinatie van prijs en verkooppraatje maakt het soms lastig om dingen te laten liggen. Na maanden met een kapotte camera rondgelopen te hebben, verwisselen we deze voor een nieuwe. En een nieuwe motor, nieuwe velgen, slippers en wat kleren, dat wordt droog brood eten met de kerst!

We vermaken ons prima. Tegelijkertijd kriebelt het om weer verder te gaan. Om het meer traditionel India te gaan ontdekken. Voor de kerstdagen gaan we naar een strand 150 kilometer verder naar het zuiden. De meeste mensen die net zo als ons met een camper in India zijn, komen hier voor de feestdagen samen. Ook luca en Sameena zullen we daar weer treffen. Daarna gaan we landinwaarts op ontdekkingsreis.

Vanuit Goa wensen we jullie hele fijne feestdagen en een geweldig goed 2012!!!!

1. Ad,Liesbeth,Nina en Puck:
    19 december 2011
    Voor jullie ook hele fijne feestdagen in India en een super goed 2012!!! xxx
  2. Ursula:
    19 december 2011
    Heerlijk om jullie belevenissen weer te lezen :-)! Ik wens jullie een warme kerst, een fantastische jaarwisseling en weer een jaar vol liefdevolle ontmoetingen en mooie ontdekkingen! Liefs knuffel kus