Het jaar loopt ten einde..

20 december 2016 - Ráfales, Spanje

De laatste paar maanden van 2016 zijn voorbij gevlogen.

We hebben genoten van een aantal bezoekjes uit Nederland, straatfeesten in de omgeving  en een heerlijk uitje naar Barcelona voor een concert van The Cure. Behalve dat de band erg goed speelde  was het erg leuk om te zien hoe de Spanjaarden uit hun dak gaan.

We zijn weer aan een nieuw schooljaar Spaanse les begonnen bij onze aardige juf Nuria. Langzaam maar zeker breidt onze woordenschat  zich uit en nu we met de werkwoordvervoegingen bezig zijn, worden de zinnen wat minder krom.

De meeste tijd brengen we door met klusjes  om ons huis. Paul heeft een begin gemaakt met onze veranda waar we hopelijk in het voorjaar onder kunnen zitten. Daarvoor zijn er aardig wat omgezaagde bomen gezaagd, geschild en geschaafd.

Alhoewel de zon zich de meeste dagen wel laat zien, lijkt deze winter  frisser dan vorig jaar. Na een aantal stevige regenbuien is de grond in ieder geval weer vochtig, zodat we minder met water hoeven te sjouwen. En in ons kleine knusse huisje is het lekker warm met de houtkachel….

We kijken uit naar een nieuw jaar van opbouwen, leren en genieten van ons leven hier.

Wij wensen jullie fijne feestdagen en een gezond en voorspoedig 2017!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. KeesTak:
    20 december 2016
    Jullie beide prettige kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2017 toegewenst.
    (Paul kom weer eens effe gezellig biljarten)
  2. Jan en marg:
    20 december 2016
    dank voor jullie kerstwens en wij hopen, dat jullie gezellige feestdagen met veel vrienden en familieleden doorbrengen. uiteraard alle goeds voor 2017!
    jan en marg
  3. Gerard en Dini:
    Paul en Marja,
    Jullie ook fijne feestdagen, en al het goeds voor 2017. Groetjes vanuit de Mexicaanse zon.
    Gerard en Dini
  4. Gé en Regina:
    Lieve Paul en Marja,
    Hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar!!

Groetjes Gé, Regina, Femke & Yasmijn
  5. Mieke mertens:
    21 december 2016
    Wij wensen jullie hele fijne dagen en een heel gelukkig maar vooral gezond 2017
  6. Angela Jansen:
    22 december 2016
    Ook jullie fijne feestdagen en een gezond en tevreden 2017!
  7. Bethie:
    24 december 2016
    Beste Paul en Marja.
    Gezellige kerstdagen in Nederland bij de familie en vrienden,
    Een sprankelend 2017 toegewenst.
    Tot het voorjaar met ma Hilkjen.
    Lieve groet,Bethie
  8. A.regout:
    3 januari 2017
    Als jullie de Paul en Marja zijn die ik, door Fietje, vroeger goed heb gekend, hoor ik graag van jullie. Wiet