Een vreemd begin van het jaar

31 maart 2020 - Ráfales, Spanje

Het jaar begon met de storm Gloria..

Zij liet gestaag sneeuw vallen tot er 72 centimeter lag

Begeleid door donderslag en lichtflitsen

Het geluid van krakende en omvallende bomen

Tot mijn heupen ploeterend door de sneeuw om bij onze grazers te komen

Prachtig om te zien en tegelijkertijd bizar onwerkelijk

Wisten wij veel wat er nog komen zou dit voorjaar

We maakten allerlei plannen voor het nieuwe jaar

Maar het leven had hele andere plannen…

Terwijl we nog druk bezig waren met het opruimen van de ravage die Gloria achterliet,

ging corona sluipend de wereld de over

Onderwijl lijken de vier seizoenen elkaar hier in een rap tempo af te blijven wisselen

Om de paar dagen worden T-shirts voor drie dikke lagen vervangen en visa versa

Sandalen en gevoerde laarzen blijven beiden op grijpafstand

En zelfs op Inocencio lijkt het stiller dan stil

Alleen de vogels zingen uit volle borst en nemen in getale toe

Herten worden minder schuw en laten zich aan ons zien

We prijzen ons gelukkig met 7 hectare bewegingsvrijheid.

Met onze gezondheid en onze lieve beestenbende.

En dat we via telefoon en internet contact kunnen houden met de buitenwereld.

Ondertussen gaan we rustig verder met snoeien en stenen verzamelen.

Kortom het gaat ons goed en we hopen met jullie ook!

Voor de liefhebber zijn er onder de button video’s twee nieuwe compilaties te vinden.

1. Angel:
    31 maart 2020
    Bizar inderdaad... en oh wat heerlijk meeleven met die video's...
    Zo jammer dat het eigenlijk wel duidelijk is dat we niet kunnen/zullen komen eind April.
    Gauw overleg wanneer dan wel, of hoe en wat verder. Alle liefs van mij en Ries
  2. Jan en marg:
    31 maart 2020
    wij zitten hier ook opgehokt in de bewoonde wereld, omdat wij tot de risicogroep behoren. bij jullie in spanje is het ook heftig, hopelijk kunnen jullie toch verder met het verwezenlijken van jullie droom daar. binnenkort zien wij in ieder geval paul die aan de gang gaat in bosch en duin, dus zit marja in haar uppie. zal best zwaar zijn.
    groetjes
  3. Dorie:
    31 maart 2020
    Marja weer een mooi verhaal .Wel de storm Gloria en de vele sneeuw overwonnen nu de coronavirus overwinnen.
    Het is bizar waren we allemaal over de hele wereld in terecht zijn gekomen.
    Ik noem dit een gezondheidsoorlog.
    Fijn nu zover van de buitenwereld in de gezonde buitenlucht te kunnen zijn en al jullie voorzieningen grotendeels bij de hand te hebben. De barre tijden zullen niet snel voorbij zijn.
    Zorg goed voor elkaar!
    Liefs! Bert en Dorie
  4. Mieke mertens:
    31 maart 2020
    Ja mensen dit jaar is eigenlijk een slecht jaar omdat het weer al verschillende keren flinke natuurrampen heeft gegeven in Spanje en dan nu dat verschrikkelijke virus dat de wereld in zijn greep houd. Laten we hopen dat het snel over gaat in een mooie wereld zonder virus en mooi weer. Maar jullie verhaal was weer leuk om te lezen en de video's geweldige beelden Blijf gezond en zorg goed voor elkaar.
  5. Ad,Liesbeth,Nina en Puck:
    31 maart 2020
    Wat een prachtig filmpje van jullie dieren 😍
    Wat een rare tijd nu...hopelijk blijven we allemaal gezond,
    Knuffel
  6. Angela Jansen:
    4 april 2020
    Hoe jullie leven in alle eenvoud, maar groots in liefde , zelfs jullie 'beestenbende' is hierin groots, is een groot rijkdom!!
    De coronavirus kan ontstaan zijn door de mensheid zelf, misschien door het eten van vele diersoorten, van de hebzucht naar meer... meer... meer....
    Velen kunnen een voorbeeld nemen aan jullie en aan jullie dieren. Ik bewonder jullie!
    Alle goeds gewenst in deze bizarre virus situatie!

groetjes van je oud buurmeisje😉 (inmiddels 63 jr) Angela